Plog

Ik duik even mijn foto archief in van zaterdag naar zaterdag en maak op die manier een overzicht van de week. Grote fotokunsten zijn het niet, want om één of andere reden maakt mijn smartphone de laatste tijd veel mindere beelden en de snelheid waarop een kiekje soms gemaakt wordt draagt ook niet bij aan de kadrering van het beeld.

Vorige week zaterdag: oudste en ik deden een toertje in de stad. We passeerden langs Adam & Eva in park Messeyne, deel van de ‘Paradise’ tentoonstelling. Of ik die schommel ook probeerde? Natuurlijk dat! Ik bleef wel van Adam zijn scheef kontje. 🙂

Zondag: ik moet mijn momenten zorgvuldig kiezen tegenwoordig, maar als het eens droog is na de middag, haast ik me naar buiten voor een siësta. Ook als het fris is, er bestaan immers dekentjes. Geen plek waar ik zo snel in slaap val als in mijn tuin. Ik schrok dan ook behoorlijk toen dochter me wakker maakte voor een wandeling rond ons dichtbij park.

Maandag: mijn pre-verjaardag-dag, we vierden o.a. in Laarne al startte het feestje thuis met wat borrelhapjes en broodjes (we gingen ’s avonds uit eten). Het leven zoals het is. Er verdwaald hier al eens iets op de tafel. Uit pure schaamte ruimde ik de rommel op na de foto.

Van aan het kasteel van Laarne loopt een dreef recht naar de kerk. In die dreef stond een fototentoonstelling met allemaal lege/verlaten zwembaden. Best mooi! Het gemeentehuis mocht er ook zijn. Een mooie tea-room waar we op hoopten vonden we echter niet. Het werd door grote dorst een lelijk café met vliegenvanger boven de tafel en hond op de flipperkast.

Dinsdag was ik blijkbaar zodanig druk met jarig zijn dat er geen enkele foto gemaakt werd. Oudste en ik gingen wel nog voor dessert in de namiddag, een mens verjaart immers niet elke dag.

Woensdag werd de Clio nog eens vol geladen. Met een kast die jongste tweedehands kocht, uiteindelijk niet wou en door oudste werd overgenomen. Met veel gewassen was, meegenomen na de verhuis de week voordien en lege zakken voor groenafval want de volle versie was ook al na de verhuis naar het groenpark gebracht. Ik bleef de komende dagen logeren bij oudste in Ruisbroek. We haalden kant en klare gordijnen af bij Maisons du Monde, die hun naam geen eer aan deden (want veel te lang) waarop ik naar de winkel trok om een naaikit om ze van een blinde zoom te voorzien. Op donderdag werd het appartement in Brussel city gepoetst. We hadden een deadline want de makelaar kwam potentiële huurders rondleiden. Dochters keuken die een raar donker zalm kleurtje heeft moet ook nog wit worden. Eén laag verf zoals de pot beloofd zal uiteindelijk niet volstaan. Het zou maar eens simpel moeten zijn in het leven… Ik nummerde de 25 (ja echt, zoveel kasten zijn daar, en ook nog 14 lades, hoeveel gerief kan een mens hebben?) al deels tegen dat de deurtjes eraf gevezen worden.

Vrijdag verfde ik nog wat lades en stond ik om 10u nog met een boormachine in de hand terwijl ik om 12u30 al verwacht werd bij grote zus voor het huwelijk van haar jongste, mijn petekind. Maar een snelle douche later en gekleed in een lange jurk van de dochter (het was niet voorzien dat ik rechtstreeks van bij haar naar het event zou gaan, dus geen mooie eigen kledij mee) kon ik en route naar mijn geboortegrond Maldegem waar ik een heel gelukkig man volmondig zijn jawoord zag geven aan zijn mooie bruid. Ik pinkte daar gepast (emo kieken dat ik kan zijn) een traantje voor weg. De wind liep daar bijna helemaal weg met de rok van de bruid toen ze van de huifkar stapte. Ik paste voor dat vervoermiddel want vond dat net iets te dicht op mekaar zitten in deze tijden (ondanks mondmaskers).

Vandaag: kwam Bruno langs, dat was al even geleden. We gingen wandelen, aten een ijsje in het park, schuilden voor alweer een bui, dronken koffie en ontdekten nog een mooie orangerie achter Broelkaai 6. Ondanks dat ik daar al eerder op het terras zat, was ik nooit zover in de tuin gelopen om die te zien. Een pareltje, toch? 

img_20210807_141741

 

17 reacties

  1. Het poepke, en vooral de opwaaiende jurk zijn subliem. Het gemeentehuis van Maldegem herkende ik meteen.
    Ook ik durf weleens de rommel snel opzij schuiven om een foto te maken waarop het lijkt alsof alles gelikt ligt. Herkenbaar 😁

    Like

  2. Het leven en het huis zijn om geleefd te worden. Jij staat er duidelijk middenin. Beter dan alleen gelikte foto’s maken van een leeg leven. Je middagdutjes zijn verdiend met al dat werk voor je kinderen. Mooi om mee te kijken naar die tentoonstelling zo.

    Like

    • Ik wil de tentoonstelling eens helemaal voor echt doen, net zoals de mensen die ik zie lopen door de stad met kaart en beschrijving. Ik ga alleen niet vragen op mijn vrijwillige werkplek of ik het dakterras op mag (het mag niet, maar iets in de folder doet vermoeden van wel blijkbaar) die vraag hebben we nu al een keer teveel gehoord.
      Misschien komt er hier dan nog een verslag.

      Geliked door 1 persoon

  3. Wat me meteen opviel bij die Adam en Eva was het kapsel van dat koppel. Heel raar :). Mooi koppeltje anders, dat wel. Enkel een raadsel hoe zo’n ‘echt’ koppel dat blad aan de schaamstreek kan vast laten zitten. ‘Rommel in huis’? Dan moet je soms bij ons eens komen kijken. Gisteren hadden we verwacht onverwacht bezoek (raar uitgedrukt, maar het is zondagmorgen…) en lag hier een boeltje dat niet normaal was. ‘Niks van aantrekken’, dacht ik, en sluisde hen door naar een plekje waar geen was hing te drogen,…
    Die vliegenvanger, jakkes, herinnering aan vroegere tijden bij mijn meme.

    Like

    • Ik dacht vanop afstand dat Adam een mondmasker droeg. Die bladeren zaten allicht vast met honing of zo. ’t Is niet dat er al secondelijm was in het paradijs hé 🙂
      Was op een rek in huis, dat zou ik nu nooit doen hé. Of wacht, die op verdiep twee zal allicht droog zijn ondertussen. Want natuurlijk droog ik ook was binnen (met dit veranderlijke weer).

      Geliked door 1 persoon

  4. Die orangerie is inderdaad oogstrelend. De huwelijksfoto zag ik reeds op een ander platform verschijnen: hij is prachtig.
    De vijver tussen de twee foto’s van Adam en Eva: is dat allemaal eendenkroos? Pfieuw.
    Enne… moet er nog verf zijn? 😀

    Like

    • Die orangerie is bovendien te huur voor feestjes zag ik op de site van Kortrijk. Lijkt me een leuke plek om te feesten.
      De vijver (zijkanten) en het brugje zijn recent vernieuwd. Hij is toen ook leeg gemaakt. Ik vrees dat het groen algen zijn al ben ik geen kenner.
      Er moet absoluut geen verf meer zijn, maar ik zie mijn dochter graag 🙂

      Geliked door 1 persoon

  5. Orangerie is prachtig en foto van de opwaaiende bruidsjurk niet minder.
    Hier gisteren nog wat aan opruimen gedaan: de dozen met materiaal/memorabilia van periode crèche, kleuterschool en lagere school samen met de tiener eens doorgenomen en toch een en ander weggegooid (vooral selectie tekeningen en deel knutselwerkjes bewaard, dat is nog meer dan genoeg). Wel een leuke trip down memory lane, ook voor de tiener zelf trouwens. En moeder is blij dat ook dat stuk van het bureau nu wat ‘properder’ staat.

    Like

Plaats een reactie