Gouden randjes

…  ze zijn er altijd, maar door de ruis (niet negatief bedoeld) van het alledaagse leven vallen ze niet altijd op. De moeite dus om werk te maken van een lijstje.

  • Bio bloembollen scoren via de samenaankoop van Velt, en weten dat die mijn volgende seizoenen gaan kleuren.
  • Bio bloembollen die in de grond zitten, want ik heb een hekel aan alles wat met putjes maken in de tuin te zien heeft (bollen of andere planten in de grond doen)
  • De Schlumbergera (kerstcactus) die begint te bloeien en de draaitrap die ik heb kunnen scoren om mijn planten op te zetten.

img_20231124_150451

  • Al bijna 500 km gefietst hebben deze maand doordat ik door de Duivelse uitdaging een ferme schop onder mijn kont kreeg. 
  • Het lief, al lopend bezig met die Duivelse uitdaging, die aan het werk passeert voor een kus en een knuffel.
  • Datzelfde lief die na een modderige fietsrit mijn fiets weer netjes maakt en de ketting van de nodige smering voorziet. Dat laatste doet hij om de 500 km en ik haalde deze week 19000 km. 
  • Mijn/ons nieuw bed.
  • Koken met twee. Ik kan het ondertussen. Vroeger kon ik niemand extra in de keuken verdragen.
  • Het beste maken van de donkerder dagen met theetjes, warme chocolademelk, tapas planken, kaarsjes,…
  • Mijn gehaakte deken, vorig najaar begonnen, dat af is. 

img_20231105_175631

  • De collega’s bij de vrijwillige job en de humor tijdens het werk.
  • De verplichte nummers in het huishouden en taken achter de schermen op het werk opleuken met luisterboeken. Ik ben nadat iedereen die al lang gelezen heeft aan de serie van ‘De zeven zusters’ begonnen. 
  • Culinair verwend worden bij Maison D in Ronse en de dag nadien nog eens uit eten gaan voor één jaar samen zijn.
  • Dat laatste nog aanvullen met ‘Les Misérables’ in De Capitool in Gent.
  • Momenten dat de zon schijnt, omdat die zo schaars waren de laatste weken.

15 reacties

  1. Die draaitrap voor de planten is super!
    En ik zou ook nog eens zo’n lijstje moeten maken eigenlijk. Ik probeer er wel elke dag bewust aan te denken, maar zo uitgeschreven blijft het langer hangen en krijgt het nog meer betekenis.
    Succes nog met de duivelse uitdaging allebei!

    Geliked door 1 persoon

  2. Een paar ‘herkenners’. In Maison D gaan wij één keer per jaar eten, het was het lievelingsrestaurant van mijn ouders. Wij woonden daar in de omgeving. Prachtig decor, vriendelijke bediening en heerlijk eten.
    Die draaitrap en jouw zelf gehaakte deken zijn volledig mijn smaak.

    Like

  3. Ik heb die zeven zussen ook nog niet gelezen!
    Je deken is geweldig!
    En ik ben ook zot van lentebollen maar veel minder van het planten ervan. De mijn zitten ondertussen gelukkig ook in de grond en dat vind ik een hele opluchting.
    Ik heb ook een paar kerstcactussen en die staan bij mij nu ook extra mooi te wezen!

    Geliked door 1 persoon

Plaats een reactie