Elke maand een willekeurige foto

Ofwel een mini jaaroverzicht. Kleine details omdat een jaar volledig beschrijven een veel te grote klus is. 

Januari: beetje copy paste van vorig jaar, want ook dit jaar begonnen wij met fietsen. In Harelbeke wakker worden zorgde dat wij de Peter Benoit Fietsroute deden, want die was dichtbij. Snipverkouden op de fiets deed het bad achteraf extra deugd. Maar daar zijn geen foto’s van 🙂

screenshot_20231230-110529

Februari: We gingen wandelen in en rond Kemmel. Mooie wandeling maar te snel donker. Daardoor werd er ook een Picon veel te snel gedronken op een bijna lege maag en had iemand van het gezelschap plots enorm veel plezier. Dat hij aan de auto zijn sleutels aan mij gaf maakt dat wij daar nu nog allebei om lachen.

screenshot_20231230-111037

Maart: In de eerste maanden van het jaar heeft het lief zijn ouderlijk huis leeg gemaakt. Daar vond hij naast tig stukken handzeep ook nog ouderwetse Sunlight zeep voor de was. En sedert dan maak ik mijn en zijn wasmiddel.

screenshot_20231230-111603

April: Staalblauwe hemel aan de kerk van Grijsloke (Gijselbrechtegem). Foto genomen om die gekke naam natuurlijk. Ik zocht het net op en Pèrèrè blijkt een dorp in Benin te zijn waar de gemeente vriendschapsbanden mee heeft.

screenshot_20231230-112303

Mei: Rechtover het stadhuis van Kortrijk staat een gebouw waar nog 16° eeuwse kelders onder zitten. Bij sommige gelegenheden zijn die open. Wij gingen er een kijkje nemen n.a.v. een fototentoonstelling.

screenshot_20231230-112630

Juni: De hosta’s die volop in blad staan in de tuin. Altijd iets waar ik naar uitkijk! screenshot_20231230-112901

Juli: Op een wandeltraining voor de wandelvakantie in oktober komen we deze tegen op een parkeerstrook naast een huis, geheel op ‘den buiten’. Goeie humor!

screenshot_20231230-113300

Augustus: Het lief en ik verjaren allebei met een goeie week verschil. We spreken af dat we geen opbod aan cadeaus aan mekaar geven, maar liever enkele dagen weg gaan. We namen de trein naar Bordeaux. Het verslag van die meer dan geslaagde trip is hier nooit op mijn blog geraakt, maar de rooftops vanuit het raam van ons hotel zagen er zo uit.

screenshot_20231230-114038

September: Ik ga een dagje naar de oudste om grondig te gaan snoeien in de tuin en dat groenafval naar het recyclagepark te brengen. Buiten een simpele boterham kunnen eten is gewoon genieten.

screenshot_20231230-114215

Oktober: Ik mag weer van huizen kijken gaan doen met de jongste. Ze weet absoluut dat ze mij daar niet mee straft! Achter de volgende voordeur gaat ze binnenkort wonen.

screenshot_20231230-114529

November: Omdat ik hem een beetje een held vind, krijgt hij pantoffels de dag dat we een jaar samen zijn. Niets met onder de sloef liggen te zien, maar alles met pure gezelligheid.

screenshot_20231230-114935

December: Na gisterenavond vroeg in bed te zitten wegens erge hoofdpijn (bloeddruk te hoog), was ik vanmorgen voor het krieken van de dag al buiten voor een wandeling. Het was geen straf, want ik kwam helemaal opgekikkerd thuis.

img_20231230_082449

Ik wil nog eindigen met mooie woorden die ik terugvond op een dito kaartje (Katrien, we moeten nog eens afspreken, ’t is weeral veel te lang geleden!) 

Ik wens jullie allemaal een kwiek jaartje.

Gezond van de start tot het staartje.

Geluk, liefde en solidariteit.

Vrede, warmte en tederheid.

En de moed om samen en met velen de uitdagingen en gelukjes van 2024 te dragen en te delen

 

 

18 reacties

    • Vloeibaar wasmiddel, ja.
      Ik meng 80g zeepschilfers (ik doe dat met een schilmesje van het stuk zeep) in totaal 5 liter water. Beginnen met de zeep in 1 liter kokend water doen en roeren tot ze oplost. Dan de rest van het water erbij. Die kom laten afkoelen, de substantie wordt dan dik. Dan mixen met de staafmixer en je hebt vloeibaar wasmiddel. Ik doe daar wasparfum of etherische olie bij voor een betere geur.

      Geliked door 2 people

  1. Wat een fijn overzicht, met zo veel van die kleine maar ook wel grotere geluksmomentjes. Leuk idee om op deze manier terug te blikken. Dank voor je mooie wensen, en ik wens jullie samen in het volgende jaar weer veel kilometers samen toe! En liefde natuurlijk, heel veel liefde… 😉

    Like

  2. Fijn om even met je mee over het jaar te zweven. De laatste foto komt me bekend voor, gisteren mocht ik het mooie kerstbeeld genieten. Maar van jou geen spoor.
    Ook voor jou het allerbeste, allerliefste in 2024.

    Like

Plaats een reactie