Kijk op de week

… d.m.v. de foto’s/screenshots op mijn smartphone.

Maandag: na mijn vrijwillige dag werken ga ik meestal ’s avonds bij het lief eten. Ik liet me het dessert bijzonder smaken!

img_20240429_185148

Dinsdag: Laatste dag van de maand, dus ik schreef mijn tellers op. Na een belabberd slechte maand maart werd april weer een goeie fietsmaand.

img_20240430_112418

Woensdag: Mooi weer maakte dat wij gingen fietsen. Op een brug langs het kanaal Roeselare-Leie hangt zowaar een kroonluchter. Wat die daar hangt te doen, geen idee. Ik vind er niets over terug.

img_20240501_143408

Donderdag: Ik had nood aan een nieuwe stofzuiger. Van de draadloze steelstofzuiger die ik al een vijftal jaar had is de batterij versleten en helaas betekent dat dan ook dat die op de vuilhoop belandt. Hoewel super handig, zo zonder kabel stofzuigen, het ding had buiten die korte levensduur wel meer beperkingen. Ik geraakte daar niet mee onder kasten of bedden, je kon daar niet mee in kieren zuigen of zeg maar een auto mee proper maken. Back to de ouderwetse sledestofzuiger met kabel en een keur aan toebehoren ook bij het model dat ik kocht. 

img_20240502_112556

Vrijdag: Nadat velen voor mij dat al deden, vulde ik ook de vragen van ‘De stemtest’ van de krant De Standaard in. De uitslag zegt niet op wie ik uiteindelijk ga stemmen. Woonde ik in Vlaams Brabant, ik stemde op mijn eigen dochter.

screenshot_20240503-225359

Zaterdag: Diezelfde dochter van hierboven kwam zaterdag op bezoek, dus ging ik aan het bakken. Vijf brioches met confituur, de rest kaneelrolletjes. Ze smaakten beter dan ze eruit zagen 😉

img_20240504_140625

Zondag: Het lief verraste me met een ontbijt op verplaatsing in Kaffee Damast de bistro bij Museum Texture. Het late ontbijt werd meer een brunch en werd afgesloten met een bezoek aan het museum. Ik had er mijn eigen privé gids want mijn partner werkte ongeveer heel zijn carrière in de textielnijverheid.

En ben ik nu de enige die niet wist dat lijnzaad van vlas komt?

De blik naar buiten vanuit het museum mocht er helemaal zijn.

img_20240505_111413

9 reacties

  1. Zelf deed ik de stemtest een zevental keer 🙂 – kwestie om hélemaal zeker te zijn. Ook hier niet het resultaat dat ik verwachtte :). Maakt in feite niks uit, want ik geef toch volmacht om te gaan stemmen…
    Boterkoekjes zien er toch lekker uit!

    Like

  2. Ik kom bij die stemtesten op ongeveer hetzelfde uit als jij. De bovenste drie wat geprononceerder en ook heel dicht bij elkaar, grotere afstand tussen de volgende, en NVA en cd&v in omgekeerde volgorde.

    Maar ik weet voor het eerst écht niet voor welke partij ik ga stemmen.

    Like

Plaats een reactie