Gouden randjes

…  ze zijn er altijd, maar door de ruis (niet negatief bedoeld) van het alledaagse leven vallen ze niet altijd op. De moeite dus om werk te maken van een lijstje.

De ‘buiten’ versie deze keer:

  • De was buiten drogen tussen de buien door.
  • Boxershorts en herensokken aan de draad.
  • Bloemen zaaien en minder dan een week later al 10 soorten zien opkomen
  • Moestuinieren in zinken kuipen en een kruidenbak en daarmee zicht hebben op verse prei, aardappelen, bonen, sla, basilicum en rucola.
  • Een kleinere tuintafel met stoelen en zo meer plaats hebben op het terras. Tweedehands voor een prikje.
  • Nieuwe vaste planten in een border waar ik niet blij van werd.
  • De Wisteria die uitbundig bloeit
  • Al een kolibrievlinder zien in de tuin en bijen zien foerageren.
  • Bowie zien struinen door de tuin.
  • Ondanks het slechte weer toch al 230 km gefietst hebben deze maand.
  • De stad die parkings omvormt naar parken en van tegelwippen doet op pleinen en in de winkelstraten.
  • De ramen die gewassen zijn. I wish. Werkpuntje 🙂

En jullie, ook nog lichtpuntjes (binnen of buiten)?

22 reacties

  1. Blijven oefenen om blij te zijn wanneer ik droog met de fiets ter bestemming geraak ondanks de aprilse grillen (en altijd ook regenjas en broek bijhebben/aandoen, dat ook)

    Like

    • Mijn oefening om tussen de buien thuis te geraken is vanmiddag danig in het water gevallen. Denken dat de fietsbroek niet nodig zal zijn voor het korte eindje en wat gedruppel en dan toch druipend thuis komen.

      Like

      • Die aprilse grillen zijn echt zeer grillig dezer dagen, is soms letterlijk om de vijf minuten een ander weertype. Maar als het dan toch gebeurt, liever in het naar huis rijden want dan kan je meteen van outfit wisselen of een warm bad/douche nemen.

        Geliked door 1 persoon

  2. Fijn lijstje, daar word ik ook blij van 🙂 En verder: hing hier ook de was buiten in zon en wind, ontdek ik nog elke dag nieuwe bijzondere planten in mijn (nieuwe) tuin, wordt er nu gewerkt aan een houthok (dus kan binnenkort de ‘tijdelijke tent’ eindelijk weg, hoera!) en hier kwam een hert liggen zonnebaden in de tuin 😍

    Like

  3. Meelevende mensen dat doet me zo goed.

    Onze nieuwe matrassen waar we al een jaar van genieten

    Fröbelen achter de naaimachine

    Breien en het nog kunnen dragen ook

    Postkaarten krijgen zomaar

    Mijn warme sloffen

    Een warm bad met badolie erin

    Like

  4. Fijn nog eens iets van je te lezen, ge moet dat meer doen! – Ik moet just niks! – Da’s waar, allez kom: je zou dat meer kunnen doen 😉

    Met de mobilhome het hele land afdweilen (soms letterlijk), dat is ons positief punt van de laatste twee maanden 🙂

    Like

Plaats een reactie