Van alles en nog wat

Treurende kamerplanten: elke winter hetzelfde liedje. Ze hebben licht tekort. Dus doe ik een kleine verhuis en spreek ik mezelf streng toe om echt geen extra planten meer te kopen.

Sneeuw en de heisa die daarover kan gemaakt worden. Komt er, komt er geen, wanneer dan wel/niet. Buiten dat sneeuwlandschappen fotogeniek zijn, heb ik er niets mee. Moet je buiten is het toch maar ellende.

Vriesweer en kippen hebben: En dan elke avond vergeten om die drinkemmer binnen te zetten waardoor de dag erop steeds de grote ontdooiceremonie moet gebeuren. Vergeten kan ik het niet, want de dames maken extra veel lawaai als hun iets ontbreekt.

Extra vogelverblijf: ik hing er eentje op in de tuin. Meteen maakte ik de andere vogelvilla die er al was proper. In kijk heel erg uit om daar weer leven in te horen over een paar maanden.

Een zomerreis boeken, weer de gemakkelijke versie van een fietsreis. Per bus met fietsaanhanger naar het Saarland en Luxemburg en in die streek een week lang fietstochten doen van tussen de 60 à 70 kilometer. Zin in!

Elk onze beweging: Het lief met zijn kalenderloop (1 km op de eerste van de maand, 2 km op de tweede, …) die hij nog altijd volhoudt. Ik en mijn 10 km fietsen per dag wat mij vandaag door die verdomde sneeuw niet gaat lukken.

I’m a hottie, tenzij ik het niet goed snap 🙂

screenshot_20240117-164534

Waarmee we goddank ook weer die nieuwjaarsreceptie achter de rug hebben op het werk. Niets mis mee, maar ik ben geen receptiemens.

Een wasdroger in mijn leefruimte hebben, ’t is weer eens iets anders. Dat komt omdat die vanuit de kringloopwinkel (recent model voor een derde van de nieuwprijs) bij mij geleverd werd en dat die voor de dochter bestemd is. Volgende maand gaat deze samen met andere huisraad die op mijn tweede verdiep gestapeld werd, naar haar nieuwe stek.

Vanavond naar de bioscoop mogen op kosten van de vrijwillige werkgever om dit te zien.

Tomatensoep met balletjes krijgen van het lief. Lekker toch? Alleen maak ik dat zelf nooit. Dat ze gaat smaken!

9 reacties

Plaats een reactie