Meten is weten

Ja, ik doe het nog altijd, parameters bijhouden.

Elk zijn hobby zeker? 🙂

De cijfers van vorig jaar dan maar?

SCHRIJVEN

Waren mijn blogstatistieken mijn gewicht, ik had met oudjaar nog een extra stuk taart genomen. De dalende lijn blijft maar duren. Niet moeilijk natuurlijk, er wordt hier immers veel minder geschreven de laatste jaren. Voornemens om het beter te doen zijn er altijd, maar ik leg mezelf geen druk op, het moet immers leuk blijven.

De meest gelezen berichten:

Grootouderloos: Een bericht van eind 2021. Ik lees het niet graag meer, anderen blijkbaar wél.

Omdenken: Over het alternatief na een geannuleerde reis naar Bordeaux (we geraakten er uiteindelijk nog in augustus).

Over een plasje: Een plastuit kopen met een wandelreis in het vooruitzicht was blijkbaar niet alleen voor mij interessant.

ENERGIE

Hoewel ik daar wel bewust mee omga, zijn de cijfers van elektriciteit, gas en water dan weer gestegen. In 2022 een drietal weken in het koude voorjaar op reis zijn, heeft allicht gespeeld. En als ik het gemiddeld gebruik bekijk per persoon, dan ben ik toch nog bij de betere leerlingen van de klas. 

VERVOER

Fietsen: Elk jaar streef ik naar 10 km/dag, dus 3650 km/jaar. Omdat ik dat nog nooit haalde (zelfs niet met een lange fietsreis) stak ik op het einde van het jaar een tandje bij en fietste in november en december meer dan 800 km bijeen. Ik vind dat zelf zot genoeg om mij een ingebeelde medaille op te spelden. Mijn jaartotaal kwam daardoor op 3733 km. Blij mee!

Autorijden: De Clio bolde ook wat meer, en weet je wat, ik wil me daar nu eens niet schuldig over voelen ook. Die auto staat daar in mijn garage, ik betaal daar verzekering en verkeersbelasting voor. Eigenlijk is dat dus een duur speeltje om aan te houden als ik er nog minder mee zou rijden. Laat mij gewoon zeggen dat als ik die gebruikt heb, dat er geen alternatief was zoals de trein of de fiets. 

LEZEN

In de praktijk meer luisteren (Via Storytel, allen daarheen voor een maand gratis (daarna elke maand opzegbaar) en Bookchoice). Saaie huishoudelijke taken of achter de schermen bij de vrijwillige job, gaan nog zo vooruit als ik ondertussen een verhaal verteld krijg. Voor zover ik het kan nagaan (niet al te precies genoteerd) heb ik 20 boeken gelezen/gehoord. ‘De Janes’ van Heather Marshall over een underground abortusnetwerk in Canada heb ik heel graag gelezen.

Van de weinige keren dat ik een papieren boek in de hand had is beeld 🙂 (‘Pelgrim’ van Hans Peter Roel, in bruikleen van een collega). 

img_20230814_140429

Afspraak begin volgend jaar voor meer cijfers?

15 reacties

  1. Heb je cambio al eens overwogen? Ideale vervanging van een weinig gebruikte auto en zoveel goedkoper. Ik ben er heel tevreden van.

    Like

  2. De statistieken zijn tegenwoordig meer verborgen door WordPress. Tot mijn verbazing scoorde ik in 2023 weer iets beter nadat er al enkele jaren afnemende cijfers zijn.

    Ik dacht geen voornemens te hebben maar ik voel er toch weleens paar opborrelen. Ik wil sneller bloggen nadat iets is bezocht, gedaan of bekeken. Als ik erover heb geschreven dan voelt het pas als verwerkt.

    Jouw blog over de plastuit heeft mij ook over de streep getrokken en het functioneert prima

    Like

    • Bij mij ook. Met Vief gestart in februari 2020 en toen nog 66000-9800 views/bezoekers geteld dat jaar. Ik had toen net na mijn verhuis ook een nieuw leven, nieuwe streek,… te beschrijven.

      Geliked door 1 persoon

  3. Altijd een fan van cijfertjes! 🙂
    Ik post veel meer op Instagram dan op mijn blog. Het is vaak zoveel makkelijker om één of twee zinnetjes te schrijven, dan een hele post. Ik ben des te blijer als het toch eens lukt een hele post te schrijven 🙂 Maar inderdaad, het wordt stiller en stiller in blogland.

    Geliked door 1 persoon

Plaats een reactie