… van de week

Baksel: De koffiekoeken die dinsdag uit de oven kwamen. Deeg van kaneelrolletjes, maar in plaats van de kaneel/suiker/boter-vulling, een vulling van vanillecrème en rozijntjes. Veel te lekker om weinig van te eten 🙂

img_20240130_125931

Ontbijt: om in de zoete sector te blijven. Ik had sedert de eindejaarsdagen een pot sinaasappelconfituur in huis omdat ik daar toen iets van dessert mee wilde maken. Omdat die pot ook eens op mag, at ik een dag op z’n Engels toast met orange marmalade.

Teleurstelling: Het lichtfestival in Gent. Ik ging nog nooit eerder en nu ik er toch eens geraakte vond ik het nogal ondermaats. Misschien omdat we vorig jaar in Bordeaux de ‘Bassins des lumières’ deden en dat nog moeilijk te overtreffen was.

Teleurstelling tot de tweede macht: Een uur voor de afspraak horen dat de aankoopakte van het huis van de dochter niet verleden wordt omdat er een document niet op tijd kon afgeleverd worden door Stad Brugge. Dat betekende meteen geen sleuteloverdracht en dus met een auto al vol met boodschappen en wat klein materiaal terug naar huis rijden.

Nostalgie: via Marketplace een jaren ’70 formica plooitafel en twee stoelen op de kop tikken voor de dochter, omdat ze nog niet goed weet welke tafel ze wil voor het nieuwe huis. De echtgenoot en ik begonnen bijna 34 jaar geleden met een zelfde tafel in ons huurhuisje.

screenshot_20240203-201040

Kattebelletje: Eentje dat het lief op mijn bureau achter liet met een lieve boodschap. Alleen herinnerde hij zich niet meer wanneer hij dat deed. Met andere woorden, dat bureau was al lang niet meer opgeruimd. *bloos*

Prestatie: Niet van de week maar van de maand januari: de 316 km die ik bijeen fietste.

Prestatie 2: hier nog eens iets schrijven 🙂

16 reacties

  1. Zo’n formicasetje hadden mijn ouders ook, maar dan in gevlekt grijs. En veel smallere stoelen, ja we zouden maar te veel te eten krijgen. Ze hebben het setje hun hele leven behouden en wat was ik kwaad op mijn broertje toen hij dat zonder overleg in de container had gekieperd. Reddeloos verloren.

    Like

Plaats een reactie