Track & Trace fotofestival Kortrijk (2)

Een vervolg op dit.

Ik had me net geen maand geleden voorgenomen om de te reserveren binnenlocaties ook nog te gaan bezichtigen. Uitstelgedrag is me helaas niet vreemd, wat resulteerde in het niet meer kunnen boeken van twee locaties, want de tentoonstelling loopt dit weekend af.

Maar ik geraakte toch nog in ons schoon (ik heb het niet over het water momenteel) openluchtzwembad en in de oude paardenstallen. 

De locaties alleen waren al genoeg om van dit uitje te genieten, want kijk dat zwembad:

Hoeveel ouderwetse schoonheid wil je samen?

Maar ik kwam er dus voor de foto’s. Mijn dresscode was niet wat gevraagd was, maar ik genoot van de beelden.

Eens aan de paardenstallen maakte ik ook eerst buiten wat beelden. De paardenstallen zelf, de Buda kunstentoren erachter (vroegere brouwerij), het was allemaal mooi in de zon.

Binnenin de paardenstallen was het nogal zwart-wit te noemen. Letterlijk. Een reeks foto’s over vechtersbazen was de binnenkomer. Het onderwerp zint me aan geen kanten, maar de foto van de man alleen is mooi in al zijn lelijkheid.

Verder waren een nog prachtige beelden onder de noemer ‘Ubuntu’ en maritieme beelden waarvan ik de rechtse onder de mooiste vond.

Nog twee andere installaties konden me maar matig boeien qua beelden, ik nam er dan ook geen foto’s van.

Volgens de brochure van de tentoonstelling heb ik echt wel twee mooie locaties gemist (in musea Texture en 1302). Het zal me leren om goeie voornemens niet direct uit te voeren.

Omdat mijn werklocatie ideaal was voor mensen die de fototentoonstelling bezochten van take-away koffie/frisdrank/dessert te voorzien heb ik de laatste weken wel kunnen vaststellen dat dit evenement echt wel veel bezoekers heeft getrokken.

Pluim voor de stad!

PS: de uitgelichte foto is speciaal voor heer Pannenkoek. 🙂

9 reacties

  1. Wat een mooie foto’s maakte je daar. Ben zelf ook soms meer geboeid door lokatie/gebouw dan door de inhoud. Maar hier laat jij meer treffers zien. Ik zou ook vaker willen bloggen over wat ik zag. Het is eigenlijk een kunst op zich. Jouw blogs treffen de juiste toon. Bedankt.

    Like

  2. Ik ben er twee keer naartoe geweest. Het stuk in 1302 en het zwembad, de Broeltorens en dan een aantal buitenlocaties gedaan. De rest is er niet meer van gekomen, maar de reeks rond de freefights kwam wel aan bod op een lezing die ik vorige herfst bijwoonde – die had ik dus al een beetje gezien. Ik wou per sé naar het zwembad omdat het de uitgelezen kans was om niet in badpak foto’s van dit prachtige zwembad te nemen.
    Stuk voor stuk prachtige locaties en dat bewijzen jouw foto’s ook nogmaals!

    Like

    • Ik heb vorige zomer foto’s willen maken in het zwembad maar werd nogal gauw letterlijk teruggefloten door de redder. Het bleef toen bij een tweetal ‘in den duik’.

      Like

  3. Er was behoorlijk wat ophef rond de foto-expositie van Sebastian Steveniers over de zogenoemde ‘bosvechters’. Hij kon twee jaar lang bosgevechten volgen, maar werd toen mee opgepakt door de politie. Nu staat hij mee terecht in een proces tegen 66 leden van de harde kern.

    Machtig mooi, dat zwembad. De stijl lijkt wel die van de seventies.

    Like

  4. Is die vechtersfoto van de mensen die momenteel terecht staan? Vechten in het bos.
    Die kleedkotjes bij het zwembad zijn heel mooi. En ook een aantal foto’s zijn prachtig. Meer dan de moeite.

    Like

Plaats een reactie